FAQ
Ma ei vaja grammatikat - õpetage mulle, kuidas rääkida. Kas sa suudad seda teha?
Teisisõnu, te palute meil õpetada teile, kuidas rääkida PAHAT inglise keelt. Kui te nii väga tahate inglise keelt rääkida, siis meie ei saa teid aidata. Kui aus olla, siis me isegi ei oska seda teha. Ja õppida ei tasu, sest on olemas suur sõber Google ja ta aitab sind alati.
Ma olen alati uskunud, et tuleb püüda hästi hakkama saada, ja kuidagi läheb kõik iseenesest korda. Kui te olete juba otsustanud kulutada teatud summa raha ja vaeva, siis miks mitte võtta vähemalt põhikursus? See võtab vaid 3 kuud ja mitte palju raha. Ja selle tulemusena suudate juba peaaegu kõikidel igapäevastel teemadel suhelda ja asjatundlikult. Igatahes hea inglise keele oskusega inimene suhtleb vastavalt ja saab Google Translate'ist aru, äärmisel juhul saab ka viipekeele peale üle minna.
Minu eraõpetaja väidab, et internet ei asenda elavat õpetaja-õpilase suhtlust.
Tahaksin oma vastust sellele küsimusele alustada naljaga: " - Ma arvan, et televisioon ei asenda kunagi ajalehti. - Miks mitte? Te ei löö kunagi televiisoriga kärbest maha." Ja nüüd tõeline lugu. Ükskord kiitis üks meie õpilane: "Milline imeline itaalia keele meetod teil on - kõik on loogiline, selge, sa saad kohe aru keele sisust ja oskad teadlikult rääkida. Kahju, et inglise keelt nii ei õpetata." Me ütlesime talle: "Mis on probleem?! Tule ja õpi koos meiega inglise keelt." "Oh, teate, ma olen neli aastat õpetanud inglise keelt koos juhendajaga, meil on temaga selline suhe, ma ei saa teda maha jätta...". Nii et kõigepealt peate mõistma oma eesmärke. Kui see on keele õppimine, et seda osata ja rääkida, siis internet ei takista teid, vaid ainult aitab. Me tuleme selle teema juurde tagasi. Kuigi ma tahaksin teid kohe hoiatada: kui te olete neli aastat keelt õppinud ja räägite ainult sõnaraamatuga, kuid olete inimestega ikka veel häbelik - võib-olla on midagi valesti õpetajaga, õpetamissüsteemiga või tahavad nad lihtsalt rohkem raha välja võtta? Aga kui sinu eesmärk on tulla ja vestelda õpetajaga tassitäie kange tee või millegi muu juures, istuda ja rääkida geopoliitikast, ilmast, kliimasoojenemisest jne, siis jah, loomulikult ei anna internet sulle seda kunagi. - Jah, muidugi, internet ei asenda seda kunagi - suhelda, olla sõbrad, võib-olla teie suhe kasvab millekski enamaks. Peaasi on: "Tehke armastust, mitte sõda! (make love, not war)." - Gershon Legman.
Kui õppimise puhul tunnete juba pärast esimest õppetundi, et te ei oska ikka veel midagi öelda ja kõik on veelgi segasem - jookske ära! (Tavaliselt pakuvad endast lugupidavad ettevõtted proovitundide võimalust). Ei ole olemas halbu õpilasi - ainult andetuid õpetajaid. Vaatame nüüd asja teaduslikku külge. Kõik õpilased jagunevad kolme informatsiooni tajumise kategooriasse: "visuaalne", "auditiivne" ja "kinesteetiline". Statistika kohaselt (2000) on enamik homo sapiens'idest visuaalsed - umbes 80% (nüüd on neid vist isegi rohkem). Audiaalide ja kinesteetikute õpetamise eripärasid puudutan järgmistes artiklites. Räägime nüüd enamusest. Niisiis, visuaalide puhul on suurimaks segajaks õppimisprotsessis kõik, mida me enda ümber näeme. Kui te vestlete oma juhendajaga tema kontoris või veel hullem, tema kodus, on palju häirivaid tegureid olemas. "Tal peaks juured juba värvitud olema" või "vaadake, kui pundunud on tema nägu" või "mida ta teeb, et ta nii noor välja näeb?" või "mis on see kahtlane plekk seinal?". Loomulikult häirivad sellised visuaalsed kujutlused visuaalseid õppijaid õppeprotsessist. Ja ainuüksi inimese vaatamine (eriti kui tegemist on ilusa tüdrukuga ja sa oled täies õhinas mees) on väga tõsine tegur (rääkimata tundmatutest helidest ja lõhnadest), mis võtab meie ajuressurssi ära. Kodus, tuttavas õhkkonnas, ilma mõteteta, millist visuaalset muljet sa õpetajale jätad, on häirivate tegurite mõju nullilähedane, välja arvatud muidugi juhul, kui sa tunni ajal lõputut Facebooki või OK feed'i sirvid.
Kogenud ja andeka õpetaja jaoks ei ole internet mitte võimaluste piiraja, vaid pigem asendamatu vahend, ma ei räägi isegi mitte geograafilistest teguritest, kuigi kui te kulutate poolteist tundi päevas, et oma lemmikõpetaja juurde saada, siis peaksite juba kaaluma, kas seda aega ei saaks kasutada tõhusamalt. Tänapäeval on internet kõikjal, isegi mobiiltelefonides, helikvaliteet on peaaegu täiuslik. Ja on võimalusi näidata ekraanil seda, mida õpetaja vajalikuks peab, mitte nii palju kui varem: "Avage oma õpik leheküljelt 101". Lehitseme lehekülgi ja vaatame, kas leiame tee pealt mõne huvitava pildi. Oh, mis see tšekk on - kas see on see, mida ma ei leidnud, või on see järjehoidja, mida ma siis sellel leheküljel järjehoidjaks olen pannud? Ja see kõik on sinu raha! Nii et see on sinu otsustada. Tänapäeva maailmas on piiramatud võimalused, eriti võimalused oma raha ära jagada, aga parem on seda teha heategevuslikult või vähemalt nautida.